الجمعة، 30 مارس 2012

ست الحسن



مش لاقى اللى أحكيله ويسمعنى

كل ما أتوب وأرتاح يومين

شوقى ليكى يرجعنى
وفى عينك حاجة بتمنعنى
اجيلك تانى ولا امشى
ارحمى قلبى الى مبينمشى
طول بعدك معذبنى
وشوقى ليكى مبرحمشى
ولو بُعدى قساكى
وجواكى حاجة منعاكى
بصى فى عينى وقوليلى
دا جوا العين ميسترشِى
انا غلبان وفارد نفسى من برا
لكنى بحبك
وهواكِ مالكنى من جوا
ويجرحنى تمدى اديكى

تنجدنى
وترجعى تقولى
أنا حُره !

....

يا ست الحسن وأميرتى

نفسى أزور أنا قصرك

هدور حواليكى وأعمل زار

وأدعى انى أنول وصلِك

خانى كلامى واستسلمت

دا كلام القلب أكيد واصلك

..

أقولك ايه

يلى فى سِحرك غجرية

وفى جمال عودك

زهرة بستان شامية

وفى هزة خلخال قدمك

عملتى أحلى أغنية

أقولك ايه

وحروف اسمك بتتمختر على الشفة

وأقول الآه وأستنى تجاوبينى

تطول الآه وفاردلك أنا الكفة

شحات غرامك رجليا دابت

خدت فى ساحتك ميت لفة

وكل ما أقول خلاص هتلين

قوام تميّلى الدَفَة

..

طب أعمل ايه وكل ما فيكى

شاددنى

ومهما قسيتى عالغلبان

حاسس قلبك مكتوبلى

يا ست الحسن والقارة

شبعت أدادى وأتحايل

وقلبى يعيدلك الكَرّه

وكل ما اقول خلاص هوصل

تشوطى فى قلبى قوام بره

يا ساكنة القلب والننى

أنا إنسان ومش جنى

ومش حمل تصدينى كمان مره

أنا مش عبدك

ومش انتى لوحدك الحرة !


آيـــه فاروق

0 التعليقات:

إرسال تعليق